Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Pokaż Swój start-up Czytelnikom Mentory!

office | Przestrzeń dla biznesu

Prowadzisz małą firmę i chcesz ją zaprezentować Czytelnikom portalu Mentora.pl? Napisz nam o Swoim przedsięwzięciu, by: - poszerzyć swoją sieć kontaktów, - dotrzeć ze Swoją informacją do prasy i dziennikarzy, - zostać zauważonym przez potencjalnych inwestorów, - znaleźć osoby do wspołpracy, - dostać merytoryczne komentarze dotyczące projektu, - pokazać światu Swój pomysł!

Krok po kroku: opis start-upu

Na czym polega tajemnica, że niektóre artykuły potrafią zaciekawić od pierwszego zdania, a inne odrzucają zanim się na nie spojrzysz? By napisać wartościowy i pasjonujący tekst, pisz prosto. Zacznij pytaniem albo intrygującym stwierdzeniem. Niech Czytelnik z każdą chwilą wgłębia się w treść coraz bardziej i głębiej... Niech pierwszy akapit składa się z 3 do 5 linijek interesującego wprowadzenia. Opisz pokrótce, jakie korzyści daje klientowi Twój produkt, usługa, przedsięwzięcie. Na czym polega? Dlaczego warto się tym zainteresować? W kolejnych akapitach rozbuduj nieco odpowiedzi na te pytania. Zanim zaczniesz tworzyć pierwsze słowa zastanów się, do kogo piszesz...

Kto jest Twoim idealnym odbiorcą?

Mentorę czytają mikroprzedsiębiorcy, studenci wydziałów ekonomicznych, zarządzający firmami, a niekiedy inwestorzy. Pomyśl chwilę, jak do nich trafić. Co ich zainteresuje w Twoim komunikacie? Na czym im zależy? Co sam chcesz uzyskać poprzez przygotowanie informacji do Mentory?

Kim jesteś?

Jak możesz się pokazać z dobrej strony? Co osiągnąłeś? W tym miejscu pochwal się Swoim doświadczeniem. Powiedz, skąd wziął się pomysł na założenie start-upu. Dokąd zmierzasz? Przedstaw cele zepołu. Dlaczego właśnie Wam uda się doprowadzić przedsięwzięcie do sukcesu? Kim są Twoi współpracownicy?

Kogo i czego szukasz?

Czego oczekujesz u Czytelników Mentory? Może potrzebujesz wskazówek i komentarzy, informacji zwrotej. Warto niekiedy skonsultować Swój pomysł z innymi, przedsiębiorczymi osobami, bo pokażą Ci, co im się podoba, a także zwrócą Twoją uwagę na pewne niedopatrzenia, które możesz poprawić. Szukasz inwestora? Na jakiej wielkości kwotę? Co oferujesz w zamian? Poszukujesz partnera do zespołu? Kogo dokładnie? Jakimi cechami powinien się odznaczać? Co możesz mu zaproponować?

Model biznesowy, czyli na czym będziesz zarabiał?

Możemy wdrożyć w życie piękne idee, pomysły, jednak, gdy nie zastanowimy się wcześniej, jaki zastosujemy model zarabiania na projekcie, później ciężko to zmienić. Wcześniej zastanów się, czy klienci będą chętni płacić za Twoje produkty bądź usługi - i jaką kwotę na to przeznaczą.

Krótka analiza rynku

Czy ludzie rzeczywiście potrzebują Twoich rozwiązań? Co jest w nich innowacyjnego? Jak wyróżnisz się w tłumie konkurencji? Jakie potrzeby spełniają Twoje wytwarzane dobra? Jak zmienia się trend rynkowy? Jak wygląda Twój wymarzony klient? Komu jeszcze możesz zaoferować Swoje towary/usługi?

Zestawienie finansowe

Czyli... jak się mają koszta do potencjalnych zysków? Jak bardzo przedsięwzięcie wydaje się być opłacalne? Warto podać w tym punkcie wiarygodne statystyki i prognozę rynku... Czy zapotrzebowanie na Twoje produkty wzrasta, maleje? A może nie zmienia się? Jakich zasobów kapitałowych potrzebujesz, by osiągnąć zamierzone cele? O jakich źródłach finansowania myslałeś? Pomysł to 5% sukcesu. Reszta to właściwi ludzie i pełne zaangażowanie. Opisz Swój projekt według powyższych punktów i prześlij go nam do publikacji. Uważaj na to, by nie podać za dużo tajnych informacji, ale także dbaj o merytorykę tekstu. Jeśli już zacząłeś działać, masz coś więcej, niż pomysł, to gratulacje! Zaprezentuj Swoje dokonania, by dalej się rozwijać.

Napisz o Swoim przedsięwzięciu! Wraz z Czytelnikami, czekamy z niecierpliwością.

Pozdrawiamy, Michał Toczyski, Koordynator Platinum Group & Mentora.pl Bartłomiej Guzik, Redaktor Naczelny Mentora.pl i cały Zespół Platynowy PS Możesz także napisać do nas mailem bądź zadzwonić.