Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Automatyczny asystent ułatwi zakupy

office | Przestrzeń dla biznesu

Zakupy online w dużym stopniu przypominają zakupy tradycyjne. Oczywiście eliminują potrzebę odwiedzenia sklepu, ale na tym różnice się kończą. Podobnie jak w tradycyjnej placówce klient musi wyszukać produkty, dodać je do koszyka, a następnie zakończyć zakupy transakcją płatniczą.

Testowane i wdrażane na masową skalę rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i samouczących się systemach już niebawem sprawią, że w tym obszarze nastąpi prawdziwa rewolucja. Szacuje się, że zastosowanie nowych technologii pozwoli właścicielom sklepów internetowych na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój i zwiększanie sprzedaży. Wg  raportu Business Insider już za 3 lata 85 procent interakcji na linii klient – sklep będzie obsługiwanych przez automaty.

Dlaczego powszechne stosowanie AI i Machine Learning będzie miało aż tak ogromny wpływ na handel w Internecie?

Personalizacja oferty

Obecnie stosowane narzędzia komunikacji marketingowej są dalekie od doskonałości. W efekcie duża część polityki promocyjnej jest uniwersalna, a klienci podczas zakupów trafiają na nieprzydatne sugestie produktowe lub reklamy produktów, których nie potrzebują.

Ogromną zaletą wykorzystywania Machine Learning i AI jest możliwość zdecydowanie bardziej zaawansowanej personalizacji oferty. Zaawansowane technologie umożliwiają odejście od tradycyjnej segmentacji klientów i zastąpienie jej ofertą indywidualną zbudowaną na podstawie analizy przeszłych doświadczeń klienta.

Co ważne technologia umożliwia również dostosowanie polityki promocyjnej do oczekiwań konkretnego klienta. Ogranicza dzięki temu potrzebę komunikowania całości działań marketingowych i pozwala na zaprezentowanie klientowi oferty dopasowanej do jego potrzeb i aktualnych oczekiwań.

W efekcie możliwe będzie niezwykle precyzyjne budowanie gotowych koszyków, w których klienci znajdą wszystkie produkty których potrzebują. Ale również produkty, których mogą potrzebować.

Szybsze zakupy

Personalizacja oferty będzie miała wpływ na szybkość z jaką klienci zrobią zakupy. Proaktywne odpowiadanie na potrzeby klientów i przygotowywanie gotowych rozwiązań sprawi, że zakupy w sieci będą szybsze i łatwiejsze.

Wdrożenie procesów obsługowych wykorzystujących automatycznych asystentów klienta pozwoli z kolei na skrócenie czasu niezbędnego na wyszukiwanie produktów nieznajdujących się w predefiniowanej ofercie.

Te dwie zmiany technologiczne będą miały pozytywny wpływ doświadczenia zakupowe klientów. Oszczędność czasu i brak konieczności manualnego wykonywania wszystkich czynności to czynniki, dzięki którym klienci jeszcze bardziej polubią zakupy online.

Co to oznacza dla e-commerce?

Automatyzacja procesów to szansa na pozyskanie większej liczby klientów, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie sprzedaży. To także szansa na zwiększanie lojalności pozyskanych klientów.

W długim okresie może to również oznaczać redukcję kosztów oraz ograniczenie problemów z brakiem pracowników. Szczególnie w okresach wzmożonych zakupów.

Nic zatem dziwnego, że najwięksi gracze rynku e-commerce już teraz intensywnie pracują nad wykorzystaniem zalet technologii Machine Learning i AI.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).