Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Bezpłatna forma promocji firmy? Pisz blog, ale najpierw dowiedz się, z czym to się je

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Połowa internautów śledzi blogi. Dla porównania – książki czyta 39% osób, jak podają badania Biblioteki Narodowej. Inne badania – przeprowadzone m.in. przez serwis Gazeta.pl – wykazały, że 15% czytelników blogów stanowią osoby, które chcą pogłębić wiedzę na tle zawodowym i to oni mogą stać się również odbiorcami Twojego bloga. W tym tekście poznasz rodzaje blogów firmowych wypełniających polską blogosferę i dowiesz się, którym typem blogera jesteś.

Istnieją różne rodzaje blogów biznesowych:

1. Sprzedażowe – okazuje się on istotny, gdy na rynek wchodzi nowy produkt. Blog ma generować ruch na powiązanej z nim stronie produktowej oraz wpływać na sprzedaż. Oznacza to, że na blogu znajdziemy linki odnoszące do strony o produkcie. Naturalnie ich obecność powinna być nienachalna.

2. Blogi wizerunkowe – poleca się je firmom, które mają trudności z przedostaniem się do mediów. Kreują one wizerunek marki. Istnienie takiego bloga to podkreślenie obecności naszej firmy w sieci, co więcej – używamy go jako tuby, którą nagłaśniamy pewne kwestie, o których media nie piszą.

3. Blogi związane z obsługą klienta – mają na celu badania poziomu zadowolenia klientów, pozyskiwanie ich opinii na temat produktów. Zatem ich sedno stanowi interakcja, „pociąganie za język” czytelników, aby wydobyć jak najwięcej tzw. feedbacku.

Poznaj  typy blogerów:

1.    Gawędziarz

Jedni dzielą się wiedzą, którą nabyli podczas rozmów, szkoleń – generalnie w wyniku interakcji z innymi ludźmi. To typy gawędziarzy z pubów, wokół których gromadzą się uważni słuchacze – ich uwagę pochłaniają już tylko opowiadane historie, choć przyszli tu tylko na piwo.

Jeśli preferujesz luźny styl, a Twoi klienci lubią słuchać zakręconych historii, to z pewnością jesteś typem gawędziarza. Ostrzeżenie: Kontroluj swoje dygresje, żeby Twoi czytelnicy się nie pogubili. Rozwinięte anegdoty twórz w osobnych wpisach i linkuj do nich. Nie trać z oczu tego, co chcesz przedstawić na blogu – Twojej firmy i merytorycznych wartości owiniętych wokół niej.

2.    Fachowiec

Inny typ blogera biznesowego to fachowiec z krwi i kości. Swoją wiedzę, którą zdobył dzięki korzystaniu z różnych źródeł, skrupulatnie publikuje na blogu. Aby jego język nie wydawał się tak fachowy jak on sam, stara się używać szerzej rozumianych słów, tłumaczyć trudne zagadnienia laikom, ale wychodzi mu to z różnym skutkiem.

Ostrzeżenie: jeśli rozpoznajesz siebie w przedstawionym typie, pamiętaj, byś nie zapętlił się i pisał tylko o tym, co interesuje Ciebie. Bloga piszesz dla czytelników. Bez nich nie byłbyś blogerem.

3.    Dusza towarzystwa

Jeszcze inny typ nawiązuje relacje z ludźmi, potrafi ich sobie zjednywać, stymulować konwersacje, pozyskiwać opinie. Ten typ został stworzony do pracy w obsłudze klienta, to on jest duszą towarzystwa: jednocześnie bystrym błaznem i dobrym psychologiem.

Ostrzeżenie: Dusza towarzystwa może niechcący popłynąć, odejść w komentarzach od firmy na rzecz prywaty – oczywiście nie jest to złe, o ile zachowasz umiar.

4.    Typ nieśmiały

Ostatni typ dzieli się bardziej nie swoimi opiniami, ale ciekawostkami, które znajduje na innych blogach czy stronach www. Można odnieść wrażenie, że jest nieśmiały, boi się przemawiać we własnym imieniu. Chowa się za tym, co publikuje. I choć wydaje się, że niewiele wiemy o jego osobowości, przemawiają za niego podsuwane teksty autorstwa kogoś innego.

Ostrzeżenie: Jeśli wrzucasz już odnośniki do tekstów innych osób, komentuj je, polemizuj z nimi, choćby w 2-3 zdaniach.

A Ty którym typem blogera jesteś, a którym chciałbyś zostać?

Artykuł stworzyła agencja marketingowa Scorise.

Portret użytkownika Dragonfly

Jak już prowadzimy bloga, to dobrze też pomyśleć o newsletterze, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco :) Sama korzystam z usług http://serwersms.pl/ Płacę grosze, a zyskuję wygodę i pewność, że szybko dotrę do odbiorcy. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności można rozszerzyć zakres wykorzystania marketingu sms. Myślę, że wart w dzisiejszych "mobilnych czasach" zapoznać się z tym narzędziem :)

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).