Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Czym jest SEO?

office | Przestrzeń dla biznesu

Statystyki prowadzone przez Uniwersytet Stanu Pensylwania, publikowane w 2003, pokazują, że 54% Internautów przegląda tylko pierwszą stronę wyników, a 19% zatrzymuje się na stronie drugiej. Niskie pozycje w wyszukiwarkach nie sprzyjają Twoim interesom. Co z tym zrobisz? Nie możesz napisać do Google czy Yahoo i grzecznie poprosić o podwyższenie Twojej strony w wynikach na hasło "kołnierzyki ze skrzydełkami". Wyszukiwarki używają zaawansowanych, sekretnych i zmieniających sie matematycznych algorytmów do umieszczania stron w rankingu. By podnieść się w rankingu marketerzy dokonują pozycjonowania stron, czyli SEO.

Jak to działa?

"SEO to próba zmiany czegoś w Twojej stronie i przez to poprawy miejsc rankingowych w znaczących wyszukiwarkach", powiedział Eric Peterson, guru znający się na analizowaniu starszych silników wyszukiwawczych. Dziwnie brzmi? Nie dla większości właścicieli dobrych stron czy kierownictwa biznesów. Poniższe wskazówki SEO powinny Ci co nieco rozjaśnić. Pierwszym krokiem do sukcesu w SEO jest zbudowanie przyjaznej i przejrzystej strony dla użytkownika. To może wydawać się być oczywiste, ale wiele firm to zaniedbuje. Pamiętaj, że kiedy przesadzisz z pozycjonowaniem, możesz mieć gorsze rezultaty niż te, z jakich wyszedłeś. I jeszcze jedno: to, że wyszedłeś na pierwszą pozycję wcale nie oznacza, że staniesz się liderem w Swojej branży, ani, że pozostaniesz długo na tej pozycji. Pierwsza pozycja nie zagwarantuje Ci sukcesu w sprzedaży. Mówiąc krótko, nic Ci nie da podwyższenie strony w rankingu, jeśli będą z niej uciekali Internauci. Strona zbudowana z myślą o jej użytkownikach osiąga wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania szczególnie wtedy, kiedy roboty 'pająków' dobrze zaindeksują jej treść.

Trzy kroki, by zbudować stronę zgodnie z SEO:

  1. Tekst: Użyj w treści słów i fraz, które są najczęściej wyszukiwane przez Twój target (grupę docelową). Jeśli sprzedajesz telefony komórkowe, to wyrazy kluczowe powinny być wszędzie - w nagłówkach, menu, opisach obrazków (tekst alternatywny).
  2. Linki: Nawigacja strony powinna być przejrzysta, intuicyjna, logiczna i spójna. Zarówno ludzie jak i roboty powinny po niej łatwo "podróżować". (Czasami spotykamy menu tworzone w technologii Java i Flash (przyp. tłum.). Taka nawigacja nie jest dobrze widziana przez roboty wyszukiwarek. Więcej w późniejszym artykule.)
  3. Popularność: Dobra strona będzie natychmiastowo zyskiwać nowe linki. Zewnętrzne odnośniki z witryn o wysokiej reputacji będą podnosić Twoją stronę w rankingu wyszukiwawczym.

Artykuł tłumaczony przez Michała Toczyskiego. Autor: Wendy Marsden - Director, SEO Professional http://www.seoprofessional.com.au Article Source: http://EzineArticles.com/?expert=Wendy_Marsden http://EzineArticles.com/?What-is-SEO?&id=672820

 

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).