Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak zwiększyć klikalność AdSense kilka razy?

office | Przestrzeń dla biznesu

Jeśli prowadzisz witrynę WWW i chcesz na niej zarabiać, a Twoje obecne dochody wydają Ci się niewystarczające, to przeczytaj ten artykuł. Zobacz, jak w programie Google AdSense szybko zwiększyć ilość kliknięć oraz wartość finansową każdego z nich.

Najważniejsza zasada zarabiania w Google AdSense: Ludzie nie klikają w coś, czego nie widzą!

Spraw, aby Twoje linki i boksy sponsorowane były widoczne. Nie licz na to, że użytkownicy specjalnie dla Ciebie nacisną prawy suwak przeglądarki i przesuną stronę na sam dół, by zobaczyć reklamę. Umieszczaj formy promocyjne w górnych partiach strony, by internauta mógł z nich skorzystać bez jej przewijania. Umieść przy nich obrazki. Postępuj zgodnie z regulaminem Google. Obrazki muszą być subtelne, niewielkie, w formie ikonek powiązanych tematycznie z Twoją branżą. Warto oddzielić je pionową linią od boksów. W przeciwnym razie Google mogłoby to odebrać jako łamanie zasad wyświetlania reklam. (Przeczytaj regulamin!). Niech reklamy rzucają się w oczy. Na różnych podstronach niech zmieniają nieco swoje miejsce położenia. Niech zmieniają bardzo delikatnie palety używanych kolorów. W instalatorze AdSense masz możliwość wybrania kilku palet, spośród których system będzie jedną losował za każdym razem. W pełnej wersji artykułu: gdzie umiejscowić reklamy, jak zwiększyć skuteczność boksów, jakie kolory i czcionki strony zastosować, które formaty reklam Google AdSense przynoszą największe korzyści, jak stworzyć zarabiającą stronę, jak wybrać tematykę.

Gdzie umiejscowić reklamy i jakie ich formaty zastosować?

  • Stosunkowo dużą skutecznością cechują się boksy o znacznych rozmiarach. Przykładowo prostokąt 336 x 280 pikseli dobrze działa zamieszczony w środku artykułu - lub na jego początku, od razu po wprowadzeniu do treści.
  • Banner poziomy 728 x 90 pikseli dobrze nadaje się do umieszczenia w górnych partiach strony - nad nagłówkiem lub pod główną belką witryny (przykładowo: pomiędzy poziomym menu a główną treścią).
  • Umieść reklamę nad lub/oraz pod artykułami z kategorii. Strona taka zawiera najczęściej podlinkowany tytuł wpisu i wprowadzenie do niego. Zamieszczając w podobny sposób format reklamowy sugerujesz internaucie, że zawiera on wartościową dla niego treść.
  • W kolumnach warto zamieszczać tzw. skycrappery, zajmują dużą powierzchnię, dają jednak wyniki.
  • Linki reklamowe czasami warto zamieścić obok menu i ujednolicić je. Sprawić, by się specjalnie od tego menu nie odróżniały - lub po prostu wyglądały, jakby zostały stworzone w tym samym stylu. Pamiętaj o takich elementach, jak czcionka, kolory, podkreślenia odnośników i tło.
  • Ogromna ilustracja lub inny element, który automatycznie skieruje wzrok internauty na boksy AdSense, zwieksza ich skuteczność.
  • Niebieskie linki reklam podświadomie kojarzą się z elementem, który należy kliknąć. ZOstało to udowodnione naukowo. Sprawdź, jak zadziała to w przypadku Twoich stron.

Dostosowanie szaty graficznej strony

Często dobrze działa dostosowanie stylu i szaty graficznej witryny do reklam. Ustawiając tę samą czcionkę i wielkość liter, ich kolor, tło i podkreślanie linków sprawiasz, że całość się ze sobą doskonale komponuje. Dzięki temu reklama nie wygląda inwazyjnie. Użytkownicy częściej klikają w boks, który kojarzy się z wprowadzeniem do ciekawego artykułu niż z bannerem promocyjnym.

Jak wybrać tematykę strony, na której chcesz zarabiać?

Wysokość Twoich zarobków w programie Google AdSense zależy od tematyki, w której chcesz się poruszać. Najdroższe, a zarazem najbardziej dochodowe dla Ciebie nisze pojawiają się w branżach (kolejność malejąca): banki i finanse, hosting i domeny, hotelarstwo i podróże, tłumaczenia i języki obce, technologie i motoryzacja, szkolenia i konferencje, zdrowie. Im bardziej konkurencyjna branża, tym więcej reklamodawcy są skłonni płacić za generowanie ruchu. Dlatego wybieraj branże obfitujące w reklamodawców, którzy przeznaczają na promocję znaczne sumy. Sprawdzisz to przy pomocy narzędzia Google Keyword Selection Tool: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Jak krok po kroku zbudować dochodowy serwis oparty na Google AdSense?

  1. Wybierz tematykę. Sprawdź, które frazy kluczowe cieszą się dużą popularnością i wysokimi stawkami za kliknięcie.
  2. Zdefinuj grupę docelową. Do kogo kierujesz budowaną witrynę? Jakie problemy ma ona za zadanie rozwiązywać? Dlaczego użytkownicy będą na nią wchodzić? Jakie potrzeby Klientów zaspokoisz poprzez stronę internetową?
  3. Przeanalizuj Swoją konkurencję. Jakie witryny w Twojej branży - niszy - cieszą się sporym zainteresowaniem? Czy ich właścicielom udaje się przekuć ruch na pieniądze? Co zawierają konkurencyjne serwisy? Czego w nich brakuje?
  4. Zgromadź bazę materiałów. Stwórz zbiór informacji, artykułów, filmów video, podcastów i innych materiałów, jakie przydadzą Cię sie podczas budowy witryny. Zaplanuj treść artykułów, jakie zamieścisz na stronie i zgromadź branżowe know-how.
  5. Stwórz unikalne treści do serwisu WWW. Napisz artykuły na podstawie zgromadzonych informacji i materiałów. Zrób także odpowiednie grafiki, filmy i nagrania dźwiękowe gotowe do publikacji w sieci web. Pamiętaj, by dostarczyć treści, których szukają Twoi Klienci i mają trudność z ich znalezieniem.
  6. Rozplanuj publikację. Zaklasyfikuj posiadane materiały do odpowiednich kategorii. Zbuduj hierarchię działów tematycznych i właściwie je nazwij.
  7. Zaplanuj nawigację. Rozrysuj strukturę Twojej witryny, umiejscowienie poszczególnych menu, działów, kategorii.
  8. Zaplanuj działania promocyjne. Stwórz listę potencjalnych partnerów, portali i blogów, z którymi nawiążesz współpracę marketingową. Co im zaoferujesz i czego chcesz w zamian?
  9. Utwórz listę fraz kluczowych. Przygotuj bazę słów, na które postanowisz wypromować Swój portal. Weź pod uwagę ich popularność (ilość miesięcznych wyszukiwań), wielkość konkurencji oraz to, czy będziesz w stanie konkurować z witrynami, które pojawiają się na pierwszej stronie wyników Google.
  10. Stwórz ostateczną wersję tekstów. Spójrz na nie świeżym okiem, przeredaguj i dokonaj korekty, o ile sytuacja tego wymaga. Wpleć w treść odpowiednie słowa kluczowe.
  11. Zaprojektuj szatę graficzną. Spójrz, jak wiele elementów wykonujesz przed sporządzeniem projektu graficznego Twojego serwisu. Najpierw zajmujesz się treścią, nawigacją, planami promocji, a dopiero później poświęcasz uwagę temu, jak Twoja witryna ma wyglądać. To bardzo ważne, abyś grafikę dostosował do funkcjonalności strony, niszy oraz treści, którą tę stronę zapełnisz - a nie odwrotnie.
  12. Przygotuj sewis WWW. Wybierasz odpowiednie narzędzie, np. CMS, na jakim postawisz witrynę. Także i w tym punkcie chodzi o dostosowanie oprogramowania do tego, co ma się na stronie znaleźć, a nie odwrotnie. Możliwości danego CMSa nie powinny determinować tego, jak strona ma wyglądać i co zawierać. Po ostatnich zmianach graficznych wdrażasz szatę i przygotowujesz wersję alfa serwisu.
  13. Przetestuj witrynę off-line - czyli bez świadków z zewnątrz. Sprawdź, czy wszystko działa, odpowiednio się wyświetla, czy systemy logowania i inne zabezpieczające elementy działają bez zarzutu. Pokaż stronę kilku znajomym i poproś o opinie. Przyglądaj się temu, w jaki sposób obsługują witrynę, czy szukają linków, przycisków. Być może niektóre elementy Tobie wydają się oczywiste... ale internauta może nie mieć o nich bladego pojęcia! A to przecież dla niego robisz stronę.
  14. Nanieś korekty. Jeśli coś nie działa, napraw błąd. Ponad 80% nieprawidłowości pokazuje się w ciągu pierwszych 2 tygodni użytkowania witryny - w przypadku autorskiego systemu CMS. Gdy mamy do czynienia ze sprawdzonymi rozwiązaniami, czas ten często się jeszcze skraca.
  15. Opublikuj witrynę. Właśnie - w tym momencie pokaż się innym. Wybierz hostingodawcę, podłącz odpowiednią domenę.
  16. Zgłoś stronę do katalogów i wyszukiwarek. Dodaj Swoją witrynę do wyszukiwarek i katalogów. Na początku zdobywaj po 1 jednym linku (góra dwóch) dziennie. Gdy Twoja strona zostanie zaindeksowana i otrzyma Page Rank minimum 3, wtedy możesz Sobie pozwolić na 2-3, niekiedy nawet 5 linków dziennie. Nie przesadzaj z ich ilością, bo tym łatwo sobie zaszkodzić i popaść w odmęty filtra Google, w którym pojawiają się strony wykluczone z wyników wyszukiwania (lub znajdujące się na ostatnich stronach wyników - wychodzi na jedno).
  17. Pozyskaj linki z innych stron. Nawiąż zaplanowane współprace z portalami i blogami. Udzielaj się w społecznościach. Pozycjonuj witrynę. Kataloguj się. Wysyłaj informacje prasowe z linkami i artykuły do przedruku. Działaj.
  18. Rozpocznij kampanię reklamową. Czyli promuj. Na ten temat znajdziesz wiele artykułów w portalu Mentora.pl.
  19. Monitoruj ruch. Zainstaluj statystyki Google Analytics oraz / albo własne systemy monitoringu (jak np. statystyki Piwik).
  20. Monitoruj pozycje w wyszukiwarkach. Sprawdzaj za pomocą specjalistycznych narzędzi, na jakich pozycjach pokazujesz się w wyszukiwarkach. Dodaj Swoją domenę do narzędzi Google dla Webmasterów. Stwórz mapę strony. Badaj, z jakich słów kluczowych wchodzą Czytelnicy i jaka tematyka ich interesuje.
  21. Aktualizuj witrynę. Dodawaj nowe treści. Edytuj nieaktualne. Pozwalaj użytkownikom na dodawanie komentarzy. Niech twoja strona regularnie się zmienia, aktualizuje. Wtedy Google potraktuje Cię jeszcze bardziej poważnie.

Prezentacja: Google AdSense

Przykłady serwisów zarabiających w programie Google AdSense

dziennikinternautow.pl dziennikinternautow.pl mambiznes.pl mambiznes.pl infor.pl infor.pl gospodarka.gazeta.pl gospodarka.gazeta.pl emetro.pl emetro.pl

Portret użytkownika Gość

Każdy sposób na zwiększenie zarobków jest dobry.

Portret użytkownika Gość

Zupełnie NIE zgadzam się z autorem artykułu, nikt jeszcze nigdy nie zarobił na oszukiwaniu użytkowników. Ja sam gdy widzę że na stronie reklamy google podszywją się pod linki wewnętrzne dostaję białej gorączki ponieważ znów zostałem gdzieś przekierowany wbrew mojej woli, to jest właśnie oszustwo.

Portret użytkownika Laart

Też stosuje reklamy Googla na swoich stronach, bo sądzę, że są najmniej inwazyjne. Jednak mimo, że stron troszkę jest, to zarobki żadne. Pasuje kantować jak się, ale z drugiej strony uważam, że się nie opłaca. Gość co raz został wyprowadzony w maliny przez kantowanie i zwodzenie przez właściciela może już nigdy nie wrócić, a szkoda. Największa szkoda, że Polacy nie lubią reklam na stronach.

Portret użytkownika Michał Toczyski

Skoro nie lubimy reklam na stronach, to warto zdobyć inny sposób monetyzacji. Istnieje możliwość współpracy z księgarniami i zamieszania losowo okładki+krótkiego opisu książki wraz z linkiem do produktu. Nie jest to nachalne, nie oszukujemy użytkowników. Wygląda naturalnie.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).