Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak zwielokrotnić liczbę subskrybentów w e-mailingu?

office | Przestrzeń dla biznesu

Lista mailingowa to bezpłatne medium reklamowe. Za jego pomocą możesz nawiązywać relację z klientami, przypominać subskrybentom o Twojej stronie, wysyłać nowe artykuły i wartościowe dla odbiorców informacje. Właśnie dlatego już dziś zadbaj o jak największą liczbę odpowiednich osób na liście adresowej. Przy formularzu zapisu "Zapisz się na nasz biuletyn" rejestruje się jakiś niecały 1% osób, które wchodzą na Twoją stronę. Chcesz się dowiedzieć, co zrobić, by ta frekwencja wzrosła do 15%?

Okno z propozycją biuletynu. W tym tkwi cała tajemnica. Pływające okienka to najbardziej znienawidzona przez internautów forma reklamy i jednocześnie najbardziej skuteczna. Też nie lubię pływających top-layerów, które zasłaniają mi cały ekran i mówią "kliknij tu!". W sprawie mailingów sprawa wygląda nieco inaczej. Zamiast umieszczania formularza zapisu "gdzieś tam" na stronie, podsuwamy go Internaucie pod nos. Siły nie ma, by nie zauważył. Takie reklamy na ogół nie denerwują... musisz spełnić tylko jeden warunek. Niech formularz pojawia się tylko raz na jednego internautę. Inaczej zdenerwujesz ludzi, co nie zawsze mile się kończy dla Twojego biznesu. Jak zrobić taki formularz zapisu? Wystarczy wejść na stronę Dynamic Drive i wygenerować kod okienka. Pomiędzy <div ...> wpisujesz </div>Swój tekst zachęcający + formularz. Jeśli nie znasz HTMLa to będzie Ci trudno, zleć to komuś. Możesz także ułatwić Sobie życie edytorem wizualnym NVU. Kilka wskazówek:

  1. Wokół samej części formularza wykonaj obramowanie dashed (przerywane - - - - ) za pomocą stylów CSS. Najlepiej niech będzie ono w kontrastowym, żywym kolorze. To bardzo zachęca do rejestracji.
  2. Nazwij przycisk [Wyślij] inaczej niż wszyscy, tzn. jako value="" podaj np. Zamawiam biuletyn, czy Zapisuję się na kurs!. Taki drobny szczególik może zwiększyć odsetek osób zapisujących się na Twoją listę.
  3. Napisz krótki i ciekawy tekst zachęcający. Użyj formatowania: wytłuszczenie, kursywa, ew. podkreślenie, kolory.
  4. Umieść na stronie głównej w widocznym miejscu formularz zapisu także w tradycyjnej formie, by ten, kto niechcący zamknął okno, mógł się jeszcze zarejestrować.
  5. Bardziej profesjonalne i efektowne okienka możesz stworzyć za pomocą bezpłatnego narzędzia do instalacji na własnym serwerze: OpenX.org.
Portret użytkownika Jarosław Majecki

No dobrze ale biuletyn nie jest jedyną formą zapewniającą szybkie zebranie listy maili klientów. Można również skorzystać z własnej wiedzy specjalistycznej w danej dziedzinie którą się zajmujemy i napisać e-kurs mailingowy (darmowy naturalnie). Wtedy upieczemy dwie pieczenie przy jednym ogniu. Budujemy listę oraz pozytywny wizerunek naszego profesjonalizmu w branży w której działamy.
Ja jestem również zwolennikiem nagradzania klienta za wykonanie założonej przez nas akcji czyli rejestracji w naszym systemie...obietnica marchewki zawsze dodatkowo zwiększa odsetek zarejestrowanych.
U mnie to działa tak, że klient możliwość rejestracji otrzymuje w prezencie. Rejestrując się może otrzymać kupon rabatowy na określone linie produktów. Rejestracja odbywa się za pośrednictwem impleBOT, który dzięki swojej funkcjonalności generuje specjalny "kod" kuponu rabatowego. W mailu z kodem klient dostaje dodatkową nagrodę której się nie spodziewał w postaci dodatkowej promocyjnej ceny na określony produkt (ceny specjalnej) czego rejestrując się jeszcze nie spodziewał.
W ten oto sposób klient kupuje produkt z danej oferty, w niedługim czasie realizuje również swój kupon rabatowy - bo skoro już go ma to poco kupować drożej u konkurencji, a dodatkowo ludzie lubią zindywidualizowane oferty więc marchewka specjalnej ceny poza zwykłą ofertą popycha ich do zakupu także tej ostatniej oferty.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).