Wyszukiwarki walczą ze spamem, który zalewa internet. W tym celu np. Google wprowadziło algorytm Panda, który sprawia, że strony ze zduplikowanymi treściami przestają być preferowane przez ich flagową wyszukiwarkę. Tworzenie unikalnych treści pochłania jednak wiele czasu. Można więc je twórczo powielić. Jak? Pojawia się też drugie pytanie – gdzie taki content publikować, aby uzyskać największy odzew?
Algorytm Panda, o którym już od jakiegoś czasu zrobiło się głośno, okazał się zbawieniem dla użytkowników sieci. Dzięki niemu będą coraz częściej trafiać na unikalną treść w internecie; żadnych kopii i spamu. Skopiowany content odchodzi w niebyt. Przyjazny internautom algorytm nastręcza jednak pewne trudności content menadżerom, którzy dwoją się i troją, aby stworzyć unikatowe treści. Ponieważ zajmują one wiele czasu, warto przemyśleć opcję, którą roboczo nazywamy „reinkarnacją treści”.
Na czym ona polega? Otóż jeśli stworzymy na przykład content, który jest tekstem, możemy „wyciągnąć” z niego esencję i zamieścić całą treść w formie infografiki. Tekst ten możemy również omówić w podcaście czy filmie video. Możliwości pojawia się wiele. To, jak twórczo przetworzysz jedną treść w drugą, zależy wyłącznie od Twojej fantazji. Cel jednak pozostaje niezmienny: jeden content wykorzystujemy na wiele różnych sposobów, w ten sposób zaoszczędzamy czas oraz docieramy do zróżnicowanych odbiorców.
Załóżmy, że case studies zamieniasz w infografikę. Możesz ją posłać w takich mediach społecznościowych jak Pinterest, a nawet Slideshire. Obrazy bowiem mogą zostać opublikowane w wielu różnych mediach. Tekstu już na przykład w Pintereście czy na Instagramie nie zamieścisz. Co więcej, obrazy są znacznie chętniej udostępniane przez internautów niż same treści tekstowe. Na przykład na Facebooku content wizualny otrzymuje średnio 2 razy więcej komentarzy niż tekst, jak informuje blog.wishpond.com.
Różnego rodzaju content wywołuje specyficzną, typową dla siebie reakcję. Dlatego warto wiedzieć, gdzie na przykład publikować filmy i o jakich godzinach, aby otrzymać najwięcej udostępnień, a oto właśnie chodzi w content marketingu, czyż nie?
Choć najwięcej treści publikuje się w godzinach pracy, to liczba udostępnień rośnie dopiero późnym wieczorem, między 22.00 a 23.00, a także nad ranem, o 4.00. - 5.00.
Zasady publikowania na Facebooku i Twitterze
Wysyłanie newslettera
Publikowanie na blogu
Powyższe wskazówki to jedynie garść, którą zebraliśmy z sieci i na podstawie naszych doświadczeń. Pamiętaj, aby nie sugerować się wyłącznie harmonogramem publikowania. Najważniejsza jest regularność, ponieważ Twoi czytelnicy przyzwyczajają się do niej – wiedzą, kiedy mogą liczyć na coś nowego Twojego autorstwa.
Jeśli wiesz, kiedy, gdzie i jaki content publikować, aby trafił do największej liczby odbiorców, podziel się swoją wiedzą w komentarzach.
Źródła:
trackmaven.com
brafton.com
palocreative.wordpress.com
Dodaj nowy komentarz