Nasz umysł chłonie to, co go otacza, głównie za pomocą zmysłu wzroku; obrazy stanowią 90 proc. informacji docierających do nas każdego dnia. To tłumaczy, dlaczego od 2007 roku w samym internecie content wizualny wzrósł o 9900 proc. Czy teraz masz jeszcze jakieś wątpliwości, że jeden obraz wart jest więcej niż 1000 słów?
Key Visual jest to layout, stały komponent graficzny, motyw, szablon, który utożsamia z tym, z czym marka pragnie być utożsamiana. Z Czym Ci się kojarzy Statua Wolności? Czyżby z wolnością i szansą na nowe życie? Właśnie. Dany motyw graficzny ma powodować pewne skojarzenia.
Dlatego właśnie czekolada Milka produkowana jest z mleka fioletowych krów, które pasą się na wysokogórskich łąkach pełnych zielonej i z całą pewnością pysznej trawy. Niesie to ze sobą przesłanie wyjątkowości (widziałeś kiedyś fioletową krowę?), świeżości i naturalności (mimo że krowa jest nienaturalnie fioletowa).
Key Visual stanowi kompletną otoczkę wizualną. Nie ogranicza się wyłącznie do obrazków, w jego obręb wchodzą również określone kształty, symbole, kolory oraz rodzaje czcionek. Każda reklama telewizyjna ING Banku pokazuje nam nie tyko twarz jednego z naszych ulubionych aktorów, ale i również charakterystyczną pomarańczową linię w kolorze logotypu.
Bo Key Visual ma współgrać ze wszystkim, w tym oczywiście z logiem, i być identyczny zawsze i wszędzie. Ten sam motyw pojawia się zatem na plakatach, gadżetach reklamowych czy na stronie internetowej, oczywiście nie zawsze w całości, na billboardzie zmieści się znacznie więcej niż na długopisie.
Zazwyczaj firma, która wypuszcza do sprzedaży wiele linii produktów, tworzy osobny Key Visual dla każdej z nich. Bo wszelkie podbrandy tworzy się dla innego klienta, kryje się więc za nimi odmienna treść. A ona zawsze jest spójna i wyjątkowa. Każdy najdrobniejszy element oddaje klimat konkretnej marki, aby nie pomylić go z gadżetem konkurencji.
Aplikując Key Visual, firma unika niejednoznaczności. Wszystko staje się jasne: gdy gdziekolwiek dostrzeżesz fioletową krowę, wiesz, że to Milka. Od razu w Twojej głowie pojawia się wspomnienie smaku rozpływającej się w ustach czekolady i nagle, pod wpływem takiego właśnie bodźca, masz ochotę ponownie jej posmakować…
Jak sam przyznasz, Key Visual to bardzo sprytna strategia marketingowa. Chciałbyś ją wypróbować? Dowiedz się więcej i odwiedź agencję kreatywną scorise.com.
Dodaj nowy komentarz