Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Key Visual - z czym to się je

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Nasz umysł chłonie to, co go otacza, głównie za pomocą zmysłu wzroku; obrazy stanowią 90 proc. informacji docierających do nas każdego dnia. To tłumaczy, dlaczego od 2007 roku w samym internecie content wizualny wzrósł o 9900 proc. Czy teraz masz jeszcze jakieś wątpliwości, że jeden obraz wart jest więcej niż 1000 słów?

Motyw graficzny przywodzący na myśl miłe wspomnienia

Key Visual jest to layout, stały komponent graficzny, motyw, szablon, który utożsamia z tym, z czym marka pragnie być utożsamiana. Z Czym Ci się kojarzy Statua Wolności? Czyżby z wolnością i szansą na nowe życie? Właśnie. Dany motyw graficzny ma powodować pewne skojarzenia.

Dlatego właśnie czekolada Milka produkowana jest z mleka fioletowych krów, które pasą się na wysokogórskich łąkach pełnych zielonej i z całą pewnością pysznej trawy. Niesie to ze sobą przesłanie wyjątkowości (widziałeś kiedyś fioletową krowę?), świeżości i naturalności (mimo że krowa jest nienaturalnie fioletowa).

Key Visual stanowi kompletną otoczkę wizualną. Nie ogranicza się wyłącznie do obrazków, w jego obręb wchodzą również określone kształty, symbole, kolory oraz rodzaje czcionek. Każda reklama telewizyjna ING Banku pokazuje nam nie tyko twarz jednego z naszych ulubionych aktorów, ale i również charakterystyczną pomarańczową linię w kolorze logotypu.

Bo Key Visual ma współgrać ze wszystkim, w tym oczywiście z logiem, i być identyczny zawsze i wszędzie. Ten sam motyw pojawia się zatem na plakatach, gadżetach reklamowych czy na stronie internetowej, oczywiście nie zawsze w całości, na billboardzie zmieści się znacznie więcej niż na długopisie.

Zazwyczaj firma, która wypuszcza do sprzedaży wiele linii produktów, tworzy osobny Key Visual dla każdej z nich. Bo wszelkie podbrandy tworzy się dla innego klienta, kryje się więc za nimi odmienna treść. A ona zawsze jest spójna i wyjątkowa. Każdy najdrobniejszy element oddaje klimat konkretnej marki, aby nie pomylić go z gadżetem konkurencji.

Aplikując Key Visual, firma unika niejednoznaczności. Wszystko staje się jasne: gdy gdziekolwiek dostrzeżesz fioletową krowę, wiesz, że to Milka. Od razu w Twojej głowie pojawia się wspomnienie smaku rozpływającej się w ustach czekolady i nagle, pod wpływem takiego właśnie bodźca, masz ochotę ponownie jej posmakować…

Jak sam przyznasz, Key Visual to bardzo sprytna strategia marketingowa. Chciałbyś ją wypróbować? Dowiedz się więcej i odwiedź agencję kreatywną scorise.com.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).