Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Linkowanie wewnętrzne sposobem na wyższą pozycję w rankingu

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Czy właściwe linkowanie pomiędzy podstronami i subdomenami jednego serwisu internetowego także wpłynie korzystnie na pozycję w Google? Okazuje się, że najczęściej tak się właśnie dzieje.

Pozycjonowanie to nie tylko zdobywanie odnośników z zewnątrz, ale także sprawna nawigacja wewnątrz własnego serwisu. Jak się do tego zatem zabrać?

Po pierwsze chcę, byś wiedział lub wiedziała, w której części strony linki cieszą się największym powodzeniem wśród wyszukiwarek. Otóż cenią one przede wszystkim linki otoczone tekstem. Google często przykłada większą wagę do nich, niż na przykład do menu strony.

Niektóre portale (a robią tak np. nf.pl, ekologia.pl i mentora.pl) posiadają system, który automatycznie linkuje słowa kluczowe w treści artykułów. Nadaje im odnośniki do określonego tematycznie miejsca w witrynie.

Między innymi ten sposób wypłynęła Wikipedia. Ogromna ilość informacji, wiele wersji każdego tekstu oraz doskonałe zlinkowanie tego między sobą dało genialne rezultaty. Na wiele haseł to właśnie wikipedia pojawia się najwyżej w wyszukiwarkach.

Jeśli korzystasz z WordPressa, Drupala lub Joomli czy innych łatwo dostępnych CMSów, to znajdziesz odpowiednie wtyczki (moduły) do rozbudowania Twojej strony o taką funkcjonalność.

Często docenianą techniką jest także umieszczanie linków do pokrewnych treści pod artykułem. Warto niekiedy poeksperymentować z wyświetlaniem jednego, dwóch zdań wprowadzenia do artykułu pod linkiem.

Z tej metody korzysta wiele - jak nie większość - sklepów internetowych i blogów. Stało się to już normą.

Zwróć także uwagę na to, że jeśli nie ma takiej potrzeby, to nie trzeba zamieszczać na tej samej podstronie kilku tych samych linków.

Podobna sprawa tyczy się słów kluczowych. Jeśli promujesz na nie witrynę, na jednej podstronie wystarczy zamieszczenia frazy do dwóch, góra trzech razy. Inaczej Google może to odebrać jako "sztuczne".

Gdzie natomiast hiperłącza przekazują najmniejszą moc? W stopce strony moi drodzy. Linki w treści i głównych partiach strony osiągają lepsze, pozycjonerskie wyniki.

Ustawianie wyników wyszukiwarek to nie jest taki łatwy temat. Ciągle się zmienia i aktualizuje, a pozycjonerzy nie znają nawet większości czynników, które Google bierze pod uwagę w swoim algorytmie. Od wszelkich reguł mogą być niekiedy odstępstwa, lecz ogólne zasady najczęściej pozostają niezmienne:

Wysokiej jakości treść zaplecza i strony pozycjonowanej oraz doskonałe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Portret użytkownika Gość

Tak jest, linkowanie wewnętrzne w Wikipedii to chyba najlepszy przykład bardzo dobrze zoptymalizowanego serwisu o czym zresztą świadczą SERPy.

Portret użytkownika Michał Krawczykowski

Linki między artykułami mają jeszcze jedną wartość: zatrzymują internautów na dłużej na naszym blogu/stronie. A to oznacza po pierwsze, że mamy więcej czasu na zdobycie uwagi internauty (albo raczej zainteresowania), a po drugie, że Google "widzi", że internauta został u nas dłużej - więc najwyraźniej strona mu się spodobała. Odkąd Google wypuściło algorytm zwany Pingwinem, ma to bardzo duże znaczenie w pozycjonowaniu - łatwiej wypozycjonować stronę, na której internauci zostają dłużej, niż taką, na którą tylko wchodzą i po chwili uciekają.

Portret użytkownika M-User

Ciekawy artykuł. Interesuje mnie natomiast, czy istnieje jakaś "rozsądna" liczba linków wewnętrznych w poście? Czy ograniczać się, czy może lepiej brać przykład z Wikipedii, która jak widać linkuje w danym artykule wszystkie swoje opisane już wczesniej hasła?

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).