Okres przed Świętami Bożego Narodzenia jest w każdym roku bardzo gorący dla przedsiębiorców. Sklepy online od kilku lat walczą ze stacjonarną konkurencją. Zobacz jak przekonać klienta, by zrobił zakupy u ciebie, a nie w innym sklepie.
Najważniejsze jest, by zdać sobie sprawę, co możemy zagwarantować klientowi, czego nie mogą mu dać sklepy stacjonarne oraz jak wybić się ponad konkurencję w sieci.
Konkurencja stacjonarna – czyli jak zniechęcić klienta do wizyt w centrum handlowym?
- Klient nie traci czasu
Przede wszystkim plusem sklepów online jest oszczędność czasu. Zakupy w centrach handlowych przed Świętami Bożego Narodzenia to gwarantowane kilka godzin wyjętych z życia, nawet, jeżeli dobrze klient wie, co chce kupić. Kolejki są wszędzie – poczynając od podziemnych parkingów, przez tłumy w sklepach, kolejki do punktów informacyjnych lub obsługi klienta, przy kasach itd.
Alternatywnym miejscem na świąteczne zakupy są właśnie sklepy online. Dlatego w przedświątecznych działaniach PR pamiętaj, aby przypomnieć swoją specjalną świąteczną ofertę klientom w wysłanym newsletterze. Pokaż im, co zyskają kupując u ciebie – czas i pieniądze (m. in. na benzynę, jedzenie w trakcie zakupów itp.).
Klient ma czas na spokojne wybranie produktów
Ważne jest także, aby komunikować przed Świętami spokojne zakupy, w przeciwieństwie do tych, które czekają na klientów w sklepach offline już od początku grudnia.
W domowym zaciszu można spokojnie przejrzeć oferty, obejrzeć zdjęcia, poczytać opisy i specyfikacje oraz mailowo dopytać o nurtujące szczegóły. Taki spokój to dla klienta również bardziej przemyślane zakupy, a co za tym idzie i trafione prezenty.
Klient otrzymuje swoje zamówienie nawet następnego dnia roboczego
Na pewno czynnikiem często determinującym decyzję o miejscu zakupów jest czas, w którym otrzymamy kupione przedmioty. Aby móc zdobyć klienta w tym gorącym okresie powinniśmy mieć w ofercie dostarczenie przesyłki nawet następnego dnia roboczego od dnia dokonania zakupów, co proponują różne firmy kurierskie oraz Poczta Polska. Paczka 24 to najlepsze wyjście, które możesz zaproponować w swojej Bożonarodzeniowej ofercie dostawy. Klient będzie miał pewność, że właściwie tylko zyskuje kupując online.
Konkurencja online – czyli jak się wybić w sieci
Postaw na szybką dostawę – Poczta Polska (paczka 24, paczka 48, Pocztex), kurierzy itd.
To ważne, abyś mógł konkurować w okresie przedświątecznym i nie tylko szybkością dostawy oraz atrakcyjnymi cenami dostarczenia przesyłek. Pamiętaj, że klient czasem woli zapłacić więcej za produkt, jeżeli ma pewność, że szybko otrzyma kupiony produkt.
Dodaj miły świąteczny gratis
W okresie przed Bożym Narodzeniem dodawaj małe gratisy dla swoich klientów. To nie musi być nic wielkiego – próbka herbaty, darmowe witaminy, rękawiczki dla dziecka, łyżka do butów itp. Ciekawym pomysłem jest także wysyłanie świątecznego sianka na wigilijny stół – będzie to miły gest, który może zostać zapamiętany.
Dodaj nowy komentarz