Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak zdobywać linki bezpośrednie do pozycjonowanej strony?

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Ilość i jakość odnośników kierujących do naszej strony stanowi jeden z najważniejszych elementów decydujących o pozycji w wyszukiwarce. Liczy się także sposób linkowania. Skąd zdobywać mocne odnośniki promujące witrynę w Google?

Właściwy tytuł wzmacnia siłę hiperłącza

W tytule (title="") linka wpisz krótki opis strony z najważniejszą frazą kluczową. Jako anchor (klikalna część linka) podaj kluczową frazę. Zatem całość wygląda w ten sposób:

<a href="http://webseo.profisite.pl/" target="_blank" title="Pozycjonowanie w wyszukiwarkach">Pozycjonowanie SEO</a>

Źródła linków

Pozycjonowanie przez katalogi stron

Katalogowanie to stosunkowo tani sposób na pozyskiwanie odnośników. Na co zwrócić uwagę? Poznaj praktyczne wskazówki:

  • Niech każdy wpis składa się z unikalnego opisu nacechowanego odpowiednimi frazami kluczowymi. Google ceni oryginalne, niekopiowane teksty i patrzy na nie przychylnym okiem, co przekłada się na moc linków i pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.
  • Czasami warto zapłacić kilka złotych, by pojawić się w tych bardziej wartościowych katalogach.
  • Warto zlecić takie katalogowanie firmie / osobie z zewnątrz. Szkoda Twojego cennego czasu, który lepiej wykorzystasz rozwijając Swoją działalność. Średnia cena jednego wpisu unikalnego i dodanego ręcznie wynosi około 50 groszy.
  • Dziennie dodawaj jeden wpis, gdy dopiero startujesz ze Swoją stroną. Gdy Twoja witryna już istnieje od dłuższego czasu, posiada linki dochodzące, możesz pozwolić Sobie na dodawanie 2-3 wpisów dziennie.
  • Kilka cennych katalogów: DMOZ.org, Katalog.onet.pl, katalog.wp.pl, Katalog.gery.pl, WebwWeb.pl.

Automatyczne katalogowanie

Opracowano wygodne narzędzia automatycznie dodające linki (np. SEO Adder). Adder posiada domyślną listę katalogów. Jednak bardziej skorzystasz, gdy stworzysz własną bazę profesjonalnych, dobrych, mocnych, wartościowych katalogów. Nie musisz ich tworzyć, wystarczy, że je odnajdziesz w sieci.

Katalogi stanowią jedynie dodatek. Resztę linków zdobądźmy z innych źródeł.

Artykuły do przedruku

Portale takie, jak artelis.pl czy eioba.pl łączą marketerów internetowych i blogerów, właścicieli innych stron. Pierwsi piszą wartościowe artykuły i opatrują je linkami do własnych serwisów. Drudzy bezpłatnie je publikują we własnych serwisach. Służy Ci to zarówno jako dobre źródło linków i metoda generowania ruchu na Twojej stronie. Pamiętaj, by nie zamieszczać tych samych tekstów u Siebie, ponieważ istnieje ryzyko, że wpadniesz wtedy w tzw. duplicate content.

Duplikowana treść może osłabić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach. Jeśli zechcesz zamieścić tekst u SIebie, przeredaguj go w ten sposób, by pod względem formy był różny od artykułu, który zamieściłeś w artelis.pl lub rozesłałeś do mediów.

Informacje prasowe

Istnieje możliwość tworzenia artykułów na zamówienie dla konkretnego serwisu. To bardzo dobra, choć pracochłonna metoda i warto ją zastosować w przypadku współpracy ze średnimi i dużymi tematycznymi witrynami, na których Ci szczególnie zależy.

Profesjonalnie przygotowany artykuł roześlij w formatach .doc, .rtf i .pdf do dziennikarzy portali internetowych. Dzięki temu istnieje szansa zdobycia niezwykle wartościowych odnośników, a także dodatkowego ruchu i promocji Twojej marki.

Systemy wymiany linków (SWL)

Systemy takie jak LinkMe.pl (linkujpro.pl, gotlink.pl, seomatik.pl, linksystem.org) umożliwiają Ci wymianę boksów i linków bezpośrednich. Oficjalnie Google sprzeciwia się takim poczynaniom. Metoda ta wiąże się obecnie z pewnym ryzykiem, dlatego nie warto linkować takimi systemami stron firmowych, niezwykle ważnych, których boimy się utracić. SWLe mogą posłużyć do wspierania zaplecza SEO, czyli stron dodatkowych, wspierających, których jedynym zadaniem jest linkowanie witryn pozycjonowanych.

Fora internetowe, księgi gości, komentarze

Po napisaniu wartościowego komentarza zostaw Swój podpis z linkiem do strony. Skorzystasz podwójnie - wejdą do Ciebie nie tylko wyszukiwarki, ale także użytkownicy innych serwisów. Budujesz wizerunek Siebie jako eksperta.

Spora liczba linków z komentarzy w blogach oznaczona jest atrybuten tzw. "nofollow". Teoretycznie nie powinny one wpływać na pozycje strony w wyszukiwarkach. Praktyka pokazuje jednak, że Google je widzi i zapamiętuje. Warto dodawać komentarze ze wzgledu na popularność w blogosferze i zdobycie nie tyle samych odnośników, co użytkowników, którzy w nie klikną.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).