Centrum Konferencyjne GOLDEN FLOOR w budynku Millennium Plaza Al. Jerozolimskie 123A - 26 piętro, Warszawa, 02-017 Polska
Główne zagadnienia:
- Różnice kulturowe, jak nie popełniać faux pas i zachowywać się w sposób naturalny
- Wzmacnianie własnego wizerunku w relacjach biznesowych i towarzyskich, oficjalnych i prywatnych
- Nawiązywanie kontaktów biznesowych i towarzyskich z uwzględnieniem obowiązujących norm i konwenansów
- Właściwy dobór formy do treści w obszarze wyglądu, ubioru, aranżacji przestrzeni
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
Szkolenie dzięki połączeniu usystematyzowanego kompendium norm i konwenansów najczęściej występujących w relacjach międzyludzkich, pozwoli uczestnikom opanować sztukę właściwej oceny sytuacji w kontekście kulturowym oraz wzmocnić poczucie pewności siebie w kontaktach służbowych.
Grupa docelowa:
Szkolenie w szczególności dedykowane jest dyrektorom, managerom, kierownikom, ale również wszystkim osobom, bez względu na charakter zajmowanego stanowiska, które są zobligowane do częstych kontaktów biznesowych oraz występują jako reprezentanci firmy.
Dzień 1
8:30 |
Rejestracja i poranna kawa |
9:00 |
Wprowadzenie do szkolenia
- Poznanie się uczestników
- Ustalenie zasad współpracy w grupie
- Protokół dyplomatyczny, etykieta biznesu a etykieta towarzyska
- Różnice kulturowe – etykieta w kontaktach międzynarodowych
- Precedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
- Umowy i porozumienia – zasada alternatu
|
10:30 |
Przerwa kawowa |
10:45 |
Etykieta w różnych sytuacjach zawodowych cz. I
- Fundamentalne reguły savoir-vivre
- Formy witania się stosowane w biznesie
- Przedstawienie osób z uwzględnianiem precedencji
- Rodzaje uścisków dłoni i ich znaczenie
- Zasady wymiany wizytówek – kiedy, komu i jak oraz przyjęcie wizytówki
- Reguły etykiety podczas spotkań z klientem
|
12:30 |
Przerwa na lunch |
13:30 |
Etykieta w różnych sytuacjach zawodowych cz. II
- Podejmowanie gości w firmie
- Zajmowanie miejsc przy stole
- Poczęstunek w biurze
- Z wizytą u klienta – gość z klasą
- Zasady zachowania w windzie, na korytarzu, w szatni, na schodach
- Zajmowanie miejsc w samochodzie
- Networking – eleganckie nawiązywanie znajomości
|
15:00 |
Zakończenie pierwszego dnia szkolenia |
Dzień 2
9:00 |
Dress Code – zasady doboru stroju i akcesoriów w zależności od okazji, zróżnicowanie wymagań w stosunku do kobiet i mężczyzn
- Dobór stroju do okazji służbowej oraz pory dnia
- ABC damskiej i męskiej elegancji biurowej
- Złodzieje profesjonalnego wizerunku kobiet
- Najczęstsze faux pas w męskim stroju
- Uniwersalny język dress code’u (skróty stosowane na zaproszeniach)
|
11:00 |
Przerwa kawowa |
11:15 |
Sztuka komunikacji elektronicznej
- Rozmowy telefoniczne
- Zasady profesjonalnej korespondencji biznesowej
- Netykieta – sztuka komunikacji elektronicznej
- Włączanie się do rozmowy, korzystanie z telefonu i komputera podczas spotkań biznesowych
- Najczęstsze faux-pas w komunikacji elektronicznej
|
12:30 |
Przerwa na lunch |
13:30 |
Etykieta stołu – biznesowe spotkania w restauracji
- Cele biznes lunchu
- Rola gospodarza i gościa
- Sztuka zamawiania
- Eleganckie sposoby regulowania rachunku
- Sztuka prowadzenia rozmowy przy stole – small talk oraz cel biznesowy
Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami przy stole?
|
15:00 |
Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów |
Dodaj nowy komentarz