Odpowiednia komunikacja między klientem a przedsiębiorcą to klucz do sukcesu firmy i podobnie jak w przypadku innych obszarów działalności, należy dbać o jej rozwój. Usługa call center pozwalająca na obustronne nawiązywanie kontaktu to jednak dopiero początek. By dotrzeć do klienta i na bieżąco przekazywać mu najważniejsze informacje, należy otworzyć się na nowe kanały komunikacyjne. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie usługi contact center.
Podstawową różnicą między usługami call center a contact center jest liczba dostępnych kanałów komunikacyjnych. Podczas gdy jednostki call center operują jedynie połączeniami telefonicznymi, konsultanci w contact center wykorzystują również inne narzędzia: poczynając od poczty mailowej, przez wiadomości SMS, aż do usług typu LiveChat. Contact center jest więc usługą bardziej kompleksową i elastyczną, umożliwiającą jeszcze lepsze dostosowanie się do indywidualnych potrzeb klienta.
Dzięki komunikacji wielokanałowej contact center umożliwia skuteczniejsze dotarcie do klientów. W dalszym ciągu utrzymane zostają sprzedaż telefoniczna czy tradycyjna infolinia, a zaangażowanie nowych formuł kontaktu pozwala na rozszerzenie działań. Dzięki centralom telefonicznym Datera możliwe jest prowadzenie skutecznych kampanii outboundowych. Minimalizacji ulega również okres przestojów w pracy konsultantów.
Modernizacja usługi wiąże się z innowacyjnym wykorzystaniem dotychczasowych technologii. Pracę konsultantów wspomagają zaawansowane dialery, które automatycznie odsiewają błędne numery połączeń (np. numery faksowe) i pozwalają na błyskawiczne przełączanie rozmów do odpowiednich pracowników. Dzięki temu konsultant staje się wydajniejszy: czas zaoszczędzany na wybieranie numerów przeznaczony zostaje na rzeczywistą obsługę klienta.
Dodaj nowy komentarz