Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Idealny menedżer

Michał Toczyski | Młoda Krew Biznesu

Osoba, która miałaby zająć się kierowaniem zespołem musi być kimś szczególnym. Menedżer to człowiek posiadający odpowiednie cechy - i tu sama szkoła nie wystarczy. Jak więc się stać takim liderem, bo to od niego zależy, jak będzie się rozwijała firma?

Zasoby wiedzy i doświadczenia

Menedżer musi być zorientowany w branży, na rynku, być na bieżąco z sytuacjami na zewnątrz firmy. Jego praktyczne doświadczenie wzmacnia autorytet oraz służy do podejmowania odpowiednich wyborów. To po prostu warsztat, który należy sobie wyrobić.

Zorganizowany

Umie organizować swój czas, czas pracowników, terminy projektów, realizować strategie i kampanie. Pracownikom nie zawsze mówi, jak mają coś wykonać. W ten sposób przysporzyłby sobie kolejek do biura. Ludzie zwracaliby się do niego nawet z błachym problemem. Delegując odpowiedzialność i uprawnienia pozwala podejmować część decyzji pracownikom i uczy ich samodzielnego myślenia. Sprawuje nad tym wszystkim pieczę i wie, kto jest za co odpowiedzialny i kogo można
nagrodzić, a kogo skarcić.

Przywódczy

Przywództwo to głównie nie to, co się robi, ale to, kim się jest. Człowiek z osobowością lidera jest absolutnie pewny siebie, zadowolony, asertywny etc. Kiedy widzą go inni, od razu dostrzegają w nim przywódcę. Jeśli coś postanowi, otoczenie się z nim liczy. Umie podejmować szybkie i prawidłowe decyzje. Zachowuje koleżeńskie relacje ze współpracownikami, natomiast także od nich wymaga.

Interesuje się sprawami podwładnych i zwraca uwagę na ich postępy. Nagradza pracowników za nowe dokonania i osiągnięcia celów. Za porażki stosuje pewien system motywujących kar, np. typu nagana. Później wyjaśnia sprawę i mówi, cowarto zrobić lepiej. Deleguje właściwe zadania właściwym osobom.

Pewny swojej racji

Jeśli wie, że coś będzie działać i opiera się na swoim doświadczeniu, umie zmotywować zespół i zarazić go automotywacją do wykonania zadań. Stosuje w firmie demokrację: "każdy może zabrać głos, a robimy i tak po mojemu". Nie upiera się nigdy dla zasady i potrafi przyznać się do błędu.

Słucha i komunikuje się z pracownikami

Interesuje się sprawami pracowników. Czuwa nad swoimi ludźmi. Rozumie ich potrzeby i wartości. Na tej podstawie dostosowuje zadania do członków zespołu, by uniknąć konfliktu ról. Ustawia tak zadania, by każdy wiedział, czym ma się zajmować i było to zgodne z ich sumieniem i wartościami.

Gdy zauważa, że pracownik jest strapiony, zmęczony, to interesuje się, bo to wpływa na aktywność i zaangażowanie podwładnego.

Nastawiony na korzyści firmy

Umie korzystać z zasady 80/20, czyli 20% Twojej pracy tworzy 80% rezultatów. Skupia się na tym, co działa,dzięki czemu oszczędza czas. Jest nastawiony na korzyści firmy, to znaczy, wie kiedy warto wymagać perfekcjonizmu, a kiedy nie. Czasami nie wszystko musi być doskonałe. Kiedy ma do wyboru przeznaczyć budżet na dopracowanie produktu, pomimo, że to nie da znacznych zysków bądź wzięcie się za nowy projekt wybiera to, co długofalowo wyjdzie na lepsze. Umie patrzeć
w przyszłość i dostrzegać to, czego klienci będą oczekiwali za 1, 3, a nawet 5 lat.

Kreatywny

Podtrafi wymyślać nieszablonowe strategie i kampanie promocyjne, kreatywność to jego drugie "ja". Znajduje nowe kanały dystrybucji i możliwości zwiększeniadochodu firmy, dzięki czemu jest o krok (a nawet kilka) przed konkurencją.

Elastyczny

Dostosowuje się do sytuacji rynkowych, pracowników. Mówi podwładnym, co mają zrobić, kiedy i dlaczego. Natomiast nie mówi jak, bo od tego zatrudnił ludzi, którzy sami mają główkować i zastanawiać się, jak wykonać polecone zadania. Jeśli menedżer pokaże, jak coś zrobić, wtedy nie zechce się im pomyśleć, tylko od razu polecą do szefa z każdym pytaniem.

Ambitny

Ustala ambitne, mierzalne, realne i przede wszystkim motywujące cele i powoduje, że cały zespół chce je osiągnąć.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).