Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak znaleźć pomysł na biznes?

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Zdarza mi się słyszeć narzekanie osób, które szukają pomysłu na biznes. „Zacząłbym przedsięwzięcie, gdybym miał pomysł”. To nie takie trudne. Możesz wygenerować mnóstwo dobrych idei. To nie stanowi problemu. Dysponujesz kilkoma drogami znalezienia idei przedsięwzięcia.

Kupienie idei

Jeśli posiadasz wystarczającą ilość środków, możesz zainwestować w jakiś biznes, nabyć franchising, zainwestować w start-up, kupić akcje firmy i stać się jej współwłaścicielem. Możesz wejść z kimś w spółkę.

Skopiowanie idei

Czy pamiętasz załamanie się rynku internetowego kilka lat temu? Masy marząc o dochodowych biznesach skopiowały "na żywca" różne prosperujące przedsięwzięcia. Ile portali ogólnotematycznych powstało? Ile portali finansowych? Ile wyszukiwarek? Ile serwisów aukcyjnych?

Niektórzy tworzą jeden za drugim księgarnie internetowe posiadające te same opisy publikacji, ten sam asortyment. Mało kto wyróżnia. Stosują te same teksty reklamowe, banery. Nic nie dają od siebie i wymagają ponadprzeciętnych rezultatów.

W inwestowaniu spotykasz osoby, które widzą, że ich znajomy kupił akcje pewnej spółki i na nich zarobił. "Skoro on na tym zarobił, to ja też!". Tyle, że czasami jest już za późno.

Jak kopiować?

1. Zrealizuj projekt zagraniczny dostosowując go do polskich realiów. Sam pomysł, idea nie posiada praw autorskich, mają je natomiast konkretne, unikalne rozwiązania i metody.

2. Zastosuj pomysł z innej branży we własnej firmie. Spójrz na firmy z różnych branż i zastanów się, jak robić to samo zmieniając - przykładowo - grupę docelową. Istnieją szkolenia dla specjalistów. Jednakże niewiele znajdziesz warsztatów i konferencji masowych z zarządzania budżetem domowym. Po analizie rynku podejmij decyzję.

3. Sprecyzuj pomysł. Zamiast ogólnopolskiej wyszukiwarki internetowej pomyśl nad wyszukiwarką z określonej branży (spis i charakterystyka polskich łowisk dla wędkarzy).

Weź teraz kartkę i zapisz, czym się interesujesz. Wypisz Swoje hobby, to, co Cię pasjonuje. Teraz napisz, jakie spotkałeś problemy osób, które intersują się tym samym. Które zagadnienia są na prawdę poważne? Jak mógłbyś je przekształcić? Zastanów się nad tym, może tym zajmie się Twoje przedsiębiorstwo.

Pomyśl: „kto ma podobne problemy? Ile zapłacą za ich rozwiązanie?”. Określ Swoją grupę docelową i zrób segmentację Klientów. Do tych pytań dodaj: co by się przydało w mojej branży? Kiedy dowiesz się nieco więcej na temat Twoich zainteresowań, to coraz lepsze będą Twoje pomysły.

E-biznes: Załóż bloga. Pisz przez pół roku na interesujące Cię tematy. Dyskutuj z ludźmi za pomocą komentarzy, zdobywaj wiedzę na temat Twojego hobby. Kształć się i pisz. Osiągniesz w ten sposób kilka celów:

  • Czytelnicy zaczną uważać Cię za eksperta w Swojej branży,
  • zdobędziesz wiele pomysłów na projekty,
  • poszerzysz wiedzę na dany temat.

Aby przetrwać w e-biznesie potrzebujesz zdecydowania, zaangażowania, koncentracji. To osiągniesz dzięki pasji. Uchroni Cię przed wypaleniem i sprawi, że praca stanie się hobby.

 

 

Portret użytkownika Gość

Mój sposób na biznes to plecionki z wikliny. Nie sądzicie, że to rzadkość. Ja założyłam wczoraj sklep w sky-shop. Mam nadzieje, że dobrze zrobiłam. Mam nadzieje że wyjdę na tym trochę na plus. Tylko jak tu nazwać swoja domenę? Może być tak? Wiklinowe szaleństwo.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).