Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jaka jest najlepsza herbata, którą można kupić w internecie?

office | Przestrzeń dla biznesu

Są produkty pierwszej potrzeby, które sprzedamy zawsze. Lockdown dał nieco kuriozalny przykład papierów toaletowych znikających ze sklepowych półek, a w dalszej perspektywie dużego zapotrzebowania na jedzenie na dowóz. Internet to miejsce, w którym ludzie szukają też specjalistycznych produktów, również ciekawych rodzajów herbat. Czy istnieje jeden jej rodzaj, który sprawi, że rozbijemy bank?

Czy istnieje najlepsza herbata, jaką można sprzedawać przez Internet?

Jeśli prowadzimy sklep internetowy, który ma szerokie dotarcie, to łatwo obliczymy sobie, że proponując nowy produkt, prawdopodobnie znajdziemy jego nabywców, bo już mieszczą się w grupie konsumentów odwiedzających naszą witrynę. Idąc tym tropem, jeśli nasz sklep internetowy dopiero startuje, raczej trudno będzie nam wygrać z mocniejszymi serwisami oferując pospolite produkty - chyba że zaproponujemy najniższą cenę, ale to może mocno odbić się na istnieniu naszego przedsięwzięcia. Najlepsza herbata, jaką możemy sprzedawać, to ta, która znajdzie swoją pulę odbiorców. Jak doprowadzić do takiej sytuacji, jeśli istnieje setka sklepów z tysiącami rozmaitych produktów?

Herbata marakuja, herbata o smaku piernika czy herbata uspokajająca

Kluczem do poszerzania grupy odbiorców jest inwestycja w takie produkty, które trafiają do bardzo określonej grupy konsumentów. Nie musi być ona liczna, ale poszukuje bardzo określonych produktów, więc można liczyć na jej lojalność. To proste, jeśli dany produkt jest dostępny tylko w jednym sklepie, to ten sklep będzie na nim zarabiał. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie na rynek autorskiej propozycji, która będzie bardziej opłacalna czy jakościowa od konkurencyjnych. Herbata Maracuja nie jest czymś, czego spodziewamy się w osiedlowym sklepie, a jednak ma swoich odbiorców, a znaleźć możemy ją w sklepie internetowym OhTea. Ta autorska mieszanka czarnej herbaty z płatkami słonecznika poprawia trawienie i ma charakterystyczny smak, który zaskarbił sobie sympatię konsumentów. Kiedy decydujemy się na sprzedawanie szczególnych produktów jak Herbata Marakuja, sklep przyciągnie bardzo określoną grupę potencjalnych klientów, co może dać nam przewagę. Podobnie jeśli zdecydujemy się na wyjątkowe, sezonowe herbaty świąteczne o smaku piernika czy ustawimy naszą ofertę pod określone właściwości produktów, np. uspokajające.

Earl Grey czy Maracuja - cena musi skusić klienta

Niezależnie od tego, jaki produkt oferujemy, dzisiaj, kiedy konkurować musimy globalnie, bo lokalne sklepy mogą przestać być rentowne, w Internecie znajdziemy X propozycji, które mają ceny Y i musimy brać to pod uwagę. Jeśli sprzedajemy wysokiej jakości herbatę sypaną, to kilkanaście złotych za torebkę 50-gramową torebkę nie będzie przesadą. Poza tym, jeśli kogoś bardzo interesuje herbata Marakuja, cena nie będzie grała tak dużej roli jak sama dostępność. Jednak zawsze warto wziąć poprawkę na zmieniającą się sytuację w innych sklepach i śledzić rynek, ale to rozumie się samo przez się, skoro prowadzimy własny interes.

 

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).